Betalingsbetingelser:
Enhver ordre skal senest betales på leverings-/monteringsdagen eller forud. Ved alle ordrer skal der, som minimum altid betales 50% af ordren samlet total beløb inden opstart. Du kan kun betale med dankort, MobilePay 402030, eller kontant (max beløb efter glædende lovgivning). Betalingsform skal altid aftales forud. Ønsker du at foretage en bankoverførelse pga. du evt. ikke selv kan være tilstede eller andet, så skal vi have modtaget/registeret din indbetaling senest 2 bankdag (om morgen) før aftalte leverings-/monteringsdagen. Vi anbefaler at man foretager en straksoverførelse, så er man sikker på at ens indbetaling går igennem til tiden. Har vi ikke modtaget din indbetaling til tiden, så bliver vi desværre nødt til at udskyde leverings-/monteringsdagen, og der kan i den forbindelse evt. blive pålagt en ekstra udgift. Garlux forbeholder sig altid retten til forinden produktion påbegyndes at opkræve hel eller delvis betaling af købesummen. Evt. rabatter kan ikke kombineres, heller ikke med en specielpris. Der ydes ikke nogen former for rabat på arbejdsløn, Velux produkter, motoriseret løsninger, rensning af gardiner samt reparationer. Ved betaling efter faktura dato beregnes der renter samt gebyr iht. gældende lovgivning. Så frem der ikke sker betaling i forbindelse med ordre aftalte, så vil sagen samt skyldige beløb blive videregivet til inkasso, hos vor advokatforbindelse, som herefter vil gå videre med sagen. I den forbindelse, gør vi opmærksom på at der vil påløbe ydeligere omkostninger, vel og mærket på kundens egen regning.
Info, reklamationsret og garanti:
Gardiner:
På alle vores produkter ydes 2 års garanti/reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning. I særlige tilfælde gives eller ydes en længere garanti end den i loven forskrevne Gives der evt. en anden garanti eller reklamationsret skal dette fremgå på faktura eller skriftligt. Skulle der mod forventning være tilfældet, at dine gardiner går i stykker efter garantiperioden, er du naturligvis mere end velkommen til at kontakte os, så vi kan finde en løsning, som passer dig bedst. Garantien og reklamationsret dækker ikke ved betjeningsfejl, modifikationer, snore der tvinder samt af- og påmontering af kunden eller groft misbrug fra brugerens side. Derudover dækker vi ikke evt. termisk brud på glas.
Vigtig info ang. køb af gardiner og indv. solafskærmning:
Når et gardin herunder alle former for indv. solafskærmning er nedrullet eller lukket helt til/ned, så skal der altid påregnes lysindfald fra toppen, bunden, venstreside og højreside. – Altså hele vejen rundt om gardinet. Dette er gældende, uanset om det er alm. stof eller mørklægningsstof.
Hvis der evt. er monteret sidelister eller lignende, så skal der stadigvæk påregnes lysindfald, uanset stoftype, produkt og modeltype.
Uanset hvilken mørklægningsløsning(er) kunden vælger, så kan vi aldrig lave 100% mørklægning, da der er flere faktor der spiller ind. Det kunne feks. være at der er en produkt tolerance, og nice sædvanligvis ikke er ens i toppen, midten og bunden, både i højde og bredde.
Når du køber alm. gardinstoffer hos os får du en god kvalitet. Det kan dog ikke udelukkes eller vi kan ikke garanterer, at selve gardinet folder vil hænger ensartet, når du trækker for og fra. Dette skyldes bla. at gardinstof er et levende materiale. Dette er gældende uanset, hvordan gardinerne er blevet syet til selve opgaven.
Vask eller rensning af gardiner er ikke omfattet af evt. reklamationer. Omforandring af kundens eget produkt er på kundens eget ansvar og Garlux kan ikke stilles til ansvar ved evt. fejl eller mangler. Forudsætning for at bibeholde evt. reklamation eller garanti er at produktet er monteret af Garlux. I forbindelse med montering af alle typer gardiner og solafskærmning på kundens vinduer, så dækker vi ikke nogen former for termisk brud, termisk sprængning eller anden form for skade på glas. Hverken før, under eller efter montering.
Bemærk at alle vores gardiner bliver som standard leveret uden børnesikkerhed. Det er kundens eget ansvar at sikker sig, at man har valgt den helt rigtige løsning. Vi kan ikke stilles til ansvar for fejl og mangler.
Markiser:
Vi yder som udgangspunkt 5 års garanti på markise stel, dug og motor. Vi dækker ikke stormskader, vandtryk, vandskader, vindskader herunder vindsensor, til- behør, hærværk eller lign. Vi anbefaler altid, at du inden anskaffelsen af en eller flere markiser, evt. taler med dit forsikringsselskab omkring din dækning herom.
Vigtig info ang. køb markise:
Markisen skal altid bruges forsvarligt og kun under opsyn. Markisen er til dels let vandafvisende og ikke vandtæt. Vi anbefaler altid at markisen køres helt ind (lukket tilstand), hvis den ikke er under fuldt opsyn, også ved automatisk styring som feks. vindsensor. Havedøren, stuedøren etc. skal være helt eller delvis lukket ved brug af markisen, altså ved udrulning og indrulning. Vi justere markisen, herunder hældning i samarbejde med kunden på selve stedet (monteringsdagen), herefter anbefaler vi ikke at kunden foretager justering selv.
Accept, fortrydelsesret og annullering:
Undertegnede er indforstået med, at jeg med min underskrift/accept giver fuld afkald på min fortrydelsesret i.h.t. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 4. Med min underskrift, skriftligt accept eller acontobetaling accepteres ordren fuldt ud.
Jeg accepterer samtidig at farve, kvalitet mv. stemmer overens med valgte. En acontobetaling eller fuld betaling er også en accept af ordren. En evt. annullering af en ordre mellem Garlux ApS og kunden (privatperson) skal være accepteret af Garlux ApS og skal ligeledes være indgået skriftligt. En ordre hvor pris mv. er accepteret med kundens underskrift godtages en annullering, som udgangspunkt ikke.
Skulle du mod forventning fortryde dig køb, så kontakt os hurtigst muligt.
Vi vil herefter finde en løsning sammen med dig.
En ordre, hvor produktionen er påbegyndt er en annullering desværre ikke muligt. Ordre Business to Business (B2B), ydes der ikke nogen former for fortrydelsesret eller annullering. Påbegyndte ordre kan ikke annulleres. Alle produkter bliver lavet på bestilling og efter mål. Dvs. at vi ikke tager nogle former for produkter retur eller giver pengene retur.
Persondatapolitik:
Som kunde hos giver du samtykke og betror os samtidige dine personoplysninger. Dette er gældende uanset om der bliver foretaget et reel køb eller ej. Vi gør naturligvis vores ypperste for at sikre, os at alle oplysninger om dig bliver behandlet med sikkerhed og fortrolighed, samt beskyttes i overensstemmelse med persondataloven. Dataansvarlig Garlux ApS. Nedenfor giver vi et kort indblik om, hvilke informationer vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, hvad vi bruger dem til, hvordan vi behandler dine personoplysninger og hvilke rettigheder du har.
Som led i indgåelsen af en aftale om forespurgte løsning, arbejde og kontrakt behandler Garlux en række almindelige personoplysninger om dig. Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med besigtigelse hos dig, i form af konsulent besøg, besvarelse, forespørgsler, tilbudsgivning, accept af ordre, montering, bestilling af varer, evt. annullering, reklamation, garanti, fakturering, markedsføring mv.
Vi behandler almindelige oplysninger, som vi har fået oplyst af og om dig.
Oplysninger modtager, som regel telefonisk, sms, e-mail, nettet, via kontaktformular på vores hjemmeside.
Fulde navn, adresse(r), et eller flere telefonnummer, herunder mailadresser, betalingsoplysninger, firma, virksomhedsoplysninger (EAN-nummer/CVR).
Behandlingen sker dels iht. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, fordi behandlingen af oplysninger er nødvendigt for udførelsen af den førnævnte kontrakt samt aftale opgave kan gennemføres for og hos dig. Dine personoplysninger vil blive videregivet til vores samarbejdespartner. Det kunne feks. være elektriker, gulvlægger, producent, ekstern montør, servicetekniker, leverandør konsulent mv. Dette gøres med henblik på at vi kan gennemføre og opgaven kan realiseres. Derudover kan dine personoplysninger blive brugt til annoncering og markedsføring. Under visse omstændigheder kan det blive nødvendigt at videregive dine personoplysninger til feks. advokater, revisorer, inkasso, domstole, politiet, forligspartner, bank og offentlige myndigheder. Under særlige og grove omstændigheder forbeholder vi os retten til en offentliggørelse af korrespondance samt navn ved feks. urimelige og uberettiget anmeldelse. Til brug og opfyldelsen af en aftale med dig kan vi i særlige tilfælde, også blive nødt til at indsamle alm. personoplysninger om dig hos evt. andre, hvis dette er nødvendigt.
Vi opbevare og gemme dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt og påkrævet, min. 10 år. Dette gøres med henblik på. at kunne imødese evt. reklamationer, garantier, opfølgning, efterfølgende ekstra køb, tvister eller andet uforudset.
Du kan evt. læse mere om dine rettigheder i www.datatilsynet.dk.
Du har mulighed for, at indgive klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, hvis du mener, at Garlux ikke behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne.
Ved finansiering af et køb, er det finansieringsselskabet persondatapolitik, som udelukkende er gældende. Vi modtager en kopi af din aftale.
Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer af denne persondatapolitik fra tid til anden.